user_mobilelogo

Ja zeg, we werken echt niet voor iedereen. Als wij uitrukken moet er natuurlijk minstens een digitale groeibehoefte bestaan, moeten er wezenlijke vragen over de effectiviteit van een bedrijf of organisatie leven. Moet er een bedrijfsleiding zijn, die zich wil laten uitdagen en weerstand wil hebben. Anders lopen we de kans dat we met een kind werken, dat niet volwassen wil worden. Daarvoor komen we ons bed niet uit. We staan wél op voor kleinere en middelgrote bedrijven en organisaties die digitale groeipijn voelen. Dat past bij onze omvang en uiterst beperkte overhead-met-comfortabel-betaalbare-facturen.

We zijn er niet voor de big boys, de logge corporates die hun geld steevast versmijten aan strakgepakte rapportgeneratoren van chique bedrijfsadviesbureaus. Mocht u daarin geloven dan is dit een lijst van hun adressen. Blijven zij ook in business, zo genereus zijn we dan ook wel weer … most frankly.

De geplaagde DGA

Gewend om zelf alles te moeten doen, van het begin af aan. Weet van websites, webwinkeltje, aardige mevrouw aan de telefoon. Heeft ook een twitteraccount en doet iets op facebook. Back-office en Front-office zijn gekende begrippen, maar samenwerken is moeilijk. Er ontbreekt een goede IT-koppeling, maar het besef is er dat die er snel moet komen. Weet ook alles van klanten, maar kan ze allang niet meer allemaal te woord staan. Centrale vraag: hoe zorg ik ervoor dat mijn klanten zich langs digitale weg even goed behandeld voelen als toen ik alles zelf nog via de telefoon deed? Wij zeggen dan: laat ons eens kijken … most frankly.

De overvraagde IT Manager

Middelgroot bedrijf. Weet alles van systemen, software en hoe ze goed samen te laten werken. Langs de IT-kant wel te verstaan. Wordt ten onrechte daarom ook gezien als webspecialist en en passant ook als e-marketingdeskundige. Krijgt veel vragen op dat gebied en beseft dat hij dat niet kan oplossen met een volgend softwarepakketje. Weet ook dat hij eigenlijk de kennis ontbeert om strategische adviezen en oplossingen voor goede klantcommunicatie en effectieve verkoop langs digitale weg te geven. Centrale vraag: hoe overtuig ik het management dat voor het klantvraagstuk andere expertise nodig is, zonder dat het imago van IT schade oploopt? Wij zeggen dan: laat ons eens kijken … most frankly.

De visionaire MKB Directeur

Wil het bedrijf laten groeien. Nieuwe producten en diensten. Snapt dat een soepele workflow –van orderintake via productie, voorraadbeheer, marketing en verkoop naar nazorg en retentie- essentieel is om de bedrijfsdoelen te halen. Zoekt naar nieuwe afzetkanalen, maar ook naar de logistieke oplossing voor tijdige levering en een management-informatiesysteem waarmee hij tijdig kan ingrijpen en bijsturen. Geen controlfreak, maar iemand met visie op de toekomst. Snapt dat alles soepel moet samenwerken om optimale klanttevredenheid te bereiken. Centrale vraag: welke stappen moeten er worden gezet en in welke volgorde, om dat te bereiken, zonder dat de organisatie overstressed raakt? Wij zeggen dan: laat ons eens kijken … most frankly.

De zorgelijke organisatiemanager

Moet bezuinigen. Fors. Wil de dienstverlening aan zijn cliënten beslist niet laten leiden onder de noodzaak om in het personeelsbestand te snijden. Zorgzame man/vrouw, die zich het lot van personeel aantrekt, maar snapt dat alleen te overleven is als de dienstverlening op peil blijft. Zoekt naar mogelijkheden om althans een deel van de dienstverlening digitaal aan te bieden. Moet ik dan een app? Moet ik diensten via webformulieren laten aanvragen? En hoe komen die aanvragen dan op de juiste plek in m’n organisatie? En hoe leer ik mijn cliënten met die nieuwe werkwijze omgaan? En … zie ik nog mogelijkheden over het hoofd? Centrale vraag: hoe bouw je een analoog denkende organisatie om naar een digitaal georiënteerde hoogwaardige klantorganisatie, zonder dat daarbij de kans bestaat dat de kwaliteit van dienstverlening terugloopt? Wij zeggen dan: laat ons eens kijken … most frankly.

De man of vrouw die nog niet weet dat er een probleem is

De lastigste van het stel. Niet omdat er sprake zou zijn van onkunde of onwil. Nee, gewoon omdat alles goed loopt en de bedrijfsdoestellingen ruimschoots gehaald worden. En er is net veel geïnvesteerd in een nieuw ERP-systeem. Omdat medewerkers zich heel positief gebonden voelen aan het bedrijf en zich dus het vuur uit de sloffen rennen om klanten tevreden te houden. En dat lukt heel goed. Er wordt zelfs voorspong op de concurrenten geboekt. Dus geen zorgen, toch? Hmmmm … de wet van de remmende voorsprong is in deze tijd van zich steeds versnellende modernisering een wet geworden die heel snel en meedogenloos kan toeslaan. Centrale vraag zou hier moeten zijn: zijn onze organisatie, structuur, systemen en mensen zodanig flexibel dat we werkelijk klaar zijn voor alle accelererende ontwikkelingen op digitaal gebied? Zijn we al echt digitaal volwassen en kunnen we dus tegen een stootje en nemen we dan de juiste beslissingen?

Wij zeggen dan: laat ons eens kijken … most frankly.

Wollig

Wollig 2.0

Wollige termen

View more
knokploeg

knokploeg

de most frankly's

View more
Wollig

waanzinnig

Waanzinnige verhalen

View more